5 sfaturi care ne ajută să ne protejăm de gripă și răceală

Dureri de cap și de gât, respirație greoaie, temperatură sau frisoane, tuse sau scurgeri nazale … sunt stări pe care nu ni le dorim să le simțim, dar care ne pot izola și ne trimit la pat. Gripa și răceala sunt boli de sezon, cărora le putem face față dacă ținem cont de câteva sfaturi pentru a ne proteja organismul.

1. Igiena personală

Pentru a ne proteja de eventualitatea unei gripe sau răceli trebuie să ne spălăm cât mai des și cât mai corect mâinile. Să ne frecăm mâinile cu săpun atât pe interior, cât și pe exterior și să insistăm minim 10-15 secunde. Folosirea unor măști de protecție atunci când ne expunem în zonele aglomerate pot reuși să ne protejeze. Din geantă sau rucsac nu ar trebui să ne lipsească șervețele umede antibacteriene și dezinfectantul.

2. Vitaminele pentru imunitate

Persoanele care au o imunitate mai scăzută sunt frecvent expuse răcelii și gripei. Ne putem întări imunitatea cu ajutor suplimentelor alimentare și al vitaminelor. Corpul nostru are nevoie de vitamina D care reușește să fortifice sistemul imunitar și să aducă multiple beneficii organismului nostru.

3. Alimentație corectă

Suntem ceea ce mâncăm! De aceea, vom acorda multă atenție alimentelor pe care le consumăm. Este bine să încercăm să consumăm cât mai multe fructe și legume proaspete. Ceapa, usturoiul, produsele apicole funcționează pe post de antibiotice naturale care ne protejează de gripă, răceală și chiar și de sinuzita. Cea din urmă este o consecință a unei gripe tratată necorespunzător și care ne chinuie organismul destul de tare. Un ceai îndulcit cu miere în care adăugăm un strop de lămâie ne protejează foarte bine organismul în sezonul rece.

4. Evitați spațiile aglomerate

Specialiștii ne recomandă să nu petrecem prea mult timp în zonele aglomerate. În mijloacele de transport în comun, parcuri, spații comerciale sau alte locuri în care se afla un număr mare de persoane, cu siguranță se pot afla și persoane care ar putea să ne transmită gripă, răceală sau un alt virus. Ne vom limita în a face deplasări cu mijloacele de transport în comun. Vom evita să petrecem prea mult timp la cumpărături și vom încerca să ne deplasăm în mijloacele de transport în comun în intervale orare intens circulate.

5. Odihnă suficientă

Lipsa somnului duce la scăderea imunității. Persoanele care nu se odihnesc  suficient sunt predispusă gripei sau răcelii. Un somn odihnitor este benefic pentru întregul organism. Este de preferat să mergem la somn devreme și să evităm să pierdem nopți. Somnul reface organismul și ne ajută în lupta cu problemele ce pot apărea în sezonul rece. Este considerat un somn odihnitor cel cu o durată de cel puțin opt ore în cazul unui adult și minim zece ore pentru un copil.

Voi cum vă protejați de eventualele probleme de sănătate care pot apărea?

MA GASESTI SI PE RETELELE SOCIALEShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
0

You may also like

33 de comentarii

  1. Mulțumim ptr sfaturi foarte utile este foarte important este să evităm locurile aglomerate să se spălăm cât mai des mâinile, o alimentatie corecta

  2. Eu incerc sa ma feresc cât pot de spatiile aglomerate,mă spăl foarte des pe mâini cu sapun ,consum foarte multe fructe si legume până acum nu am avut probleme, să sperăm că nici n-o să avem

    1. Am cam scăpat cu fetele de răceală iarna aceasta ,dar mai este puțin ,nu s-a terminat încă și nu se știe până la urmă ,chiar de ceapă și usturoi nu știam că dacă consumi ne ferește de gripă! Mulțumim frumos pentru recomandări draga mea ,trebuie să știm să ne protejăm din timp ,ca să nu fie dupa prea târziu !❤

  3. Mulțumim pentru sfaturi ,incerc sa evit locurile aglomerate,mă spăl pe mâini toată ziua bună ziua și tot am răcit puțin.

  4. Ne spălăm pe mâini de fiecare dată când intrăm in casă, vitamina C,ceaiuri multe și pentru copii pestisorii de la Mollers

    1. Foarte bune și utile sfaturile tale. Mai ales în aceasta perioada. Eu consum foarte multe fructe. Din păcate mai greu cu evitarea spatiilor aglomerate, merg zilnic cu metroul și tramvaiul.

  5. eu mai bag cate o vitamina C efervescenta in apa de zi cu zi si mai ocolesc racelile, desi in decembrie m-a pus pe chituci o bronsita cu complicatii la amigadale de-am stat 3 saptamani in casa si la pat!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.