Anvelope de iarnă pe timp de vară: nu e o idee bună

Este un fapt bine stabilit că, în timpul iernilor înghețate, anvelopele de iarnă special proiectate vor rămâne mai moi și vor oferi o mai bună tracțiune pe terenul acoperit de zăpadă și înghețat decât anvelopele de vară sau cele de sezon. Acest lucru NU înseamnă că ele vor fi chiar mai moi și se vor agăța și mai bine în temperaturile de vară mai mari.

Aceasta este o concepție greșită. Deasupra unei temperaturi de prag de 7 grade C, experții sunt de acord că anvelopele de iarnă nu sunt cea mai bună opțiune. Recent am avut ocazia de a observa această primă mână, deoarece Michelin a invitat Autofocus să evalueze noile anvelope Premiere LTX pe tot parcursul sezonului, care au fost instalate pe 2016 de autoturisme Kia Sorrento.

Cea mai recentă anvelopă Michelin Primacy 4 este “sigură atunci când este nouă, sigură când este uzată” (anvelopa găzduiește caneluri noi, mai adânc încastrate). În timpul testelor noastre limitate, anvelopele au funcționat bine și, chiar și atunci când au fost folosite cele mai uzate pneuri Premiere LTX, nici frânarea pe uscat sau pe teren umed, nici manipularea nu au fost compromise semnificativ.

Cele mai mari lecții de pe parcursul zilei pe pista de încercare s-au axat însă pe diferențele enorme de performanță observate în timpul conducerii aceleiași mașini, pe același traseu, folosind un set de pneuri de iarnă Michelin.

Ziua testului a fost la începutul lunii aprilie, dar s-a întâmplat să fie o zi mult mai caldă decât norma sezonieră (temperatura de 17C și soare), care seamănă mai mult cu vremea tipică din mai sau iunie.

Iata ce am observat:

Distanța de oprire este mai lungă atât pe pneurile uscate, cât și pe cele umede, la anvelopele de iarnă. În testele noastre de frânare de urgență am accelerat la 60 km / h înainte de frânare completă; la anvelopele de iarnă am avut nevoie de o distanță de oprire suplimentară de aproximativ o jumătate de mașină. Când vine vorba de oprirea în caz de urgență sau de evitare a accidentelor, fiecare centimetru contează și acea distanță ar putea însemna diferența dintre oprirea în timp și lovirea a ceva sau pe cineva, mai rău.

Aderența și manevrabilitatea pe viraje sunt mult mai reduse, în special pe trotuarul umed. În timpul testării, menținerea vitezei și fluidității pe cursul de slalom și pe cursul umed, a fost dificilă în timpul iernilor și am simțit că anvelopele pierd aderență și alunecare.

Căldura este un inamic cel mai rău al anvelopei și, în unele cazuri, ar putea duce la eșecul anvelopei de iarnă sub forma unei explozii. Schimbarea anvelopei la domiciliu este destul de ușoară într-o zi de primăvară devreme, dar este departe de a fi distractiv (sau sigur) pe partea laterală a unei autostrăzi aglomerate într-o zi plină de căldură.

Atunci când anvelopele de iarnă circula pe sosele calde, ele sunt sclipitoare și prezintă o fricțiune mai mare decât o rezistență scăzută la rulare, ceea ce înseamnă o economie de combustibil mult mai mica (adică emisii mai mari și mai mulți bani cheltuiti pe combustibil).

MA GASESTI SI PE RETELELE SOCIALEShare on Facebook
Facebook
0Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin
Pin on Pinterest
Pinterest
0

You may also like

14 comentarii

  1. La noi în casă, soțul se ocupă de mașină și de necesitățile acesteia. Dar un lucru îl știu și eu: anvelopele de iarnă sunt doar pentru iarnă, iar cele de vară pentru vară.

  2. Eu umblu cu cele de iarna și vara de 2 ani și stiu că nu e bine, dar tot uit să le schimb și mai mult umblăm cu masina sotului care a optat pentru anvelope all season ca sa nu uite sa le schimbe.

  3. Anvelopele de iarnă sunt potrivite anotimpului, da, cu toată convingerea. Am avut parte de câteva evenimente care mi-au confirmat și întărit convingerea în așa fel încât mai bine nu plec cu mașina dacă nu am anvelope de iarnă iar afară este… iarnă!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.