Înființarea unui PFA. 5 pași obligatoriu de urmat

Prescurtarea PFA semnifică Persoană Fizică Autorizată. Atunci când vrei să pui bazele unei afaceri mai mici și nu îți dorești să depinzi de nimeni, înființarea unui PFA este cea mai bună soluție. Eu am punctat 5 aspecte pe care le-am considerat eu cele mai importante, dar pentru a vedea un ghid absolut complet cu toate informațiile puteți să le vedeți aici.

1.Înainte de a înființa un PFA documentează-te

Pentru a înființa un PFA este necesar să depui un dosar la Oficiul Național al Registrului Comerțului. În acest dosar este necesar să depuneți documentele referitoare la PFA pe care urmează să îl înființați. Trebuie să fiți bine documentați în privința acestor acte pentru că de la o lună la alta pot interveni modificări. După ce au fost îndeplinite toate cererile și dosarul este complet îl puteți depune la ghișeul ONRC.

2.Rezervarea denumirii societății

Pentru a putea ști dacă aveți dreptul de a folosi o anumită denumire pentru PFA-ul pe care urmează să îl deschideți este necesar să depuneți o cerere la Registrul Comerțului de pe lângă tribunalul în a cărei raza se regăsește sediul viitorului PFA. Cerea depusă va fi completată cu numele și prenumele din cartea de identitate. Persoana în cauză trebuie să aibă vârsta minimă de 18 ani.

3. Autentificarea specimenului de semnătură

Specimenul de semnătură se depune la registrul comerțului. O dată cu acesta se depune și cererea de înregistrare. Acest procedeu se face în fața unui notar public, în formă legalizată sau în fața directorului ORC.

4. Stabilirea sediului

Este foarte importantă stabilirea sediului viitorului PFA. Este esențial ca persoana fizică autorizată să dețină un drept de folosință asupra imobilului la adresa căruia este declarat. În situația în care sediul nu îi aparține Persoanei fizice autorizate este nevoie sa recurgeți la încheierea unui contract de comodat.

5. Depunerea documentelor ORC

Este obligatorie depunerea documentelor ORC în raza căruia persoana fizică își stabilește sediul profesional. Trebuie depusă cererea în original. Se atașează anexa1 privind înregistrarea fiscală. Persoana fizică autorizată trebuie să depună o declarație tip pe propria răspundere din care să rezulte că nu desfășoară activități la sediul profesional. Tot în această declarație vor fi incluse condițiile legale de funcționare din punct de vedere sanitar, sanitar-veterinar, al protecției mediului și protecției muncii. Sunt necesare și copii ale cărții de identitate și ale pașaportului persoanei fizice autorizate, documentele care atestă dreptul de folosință asupra sediului profesional și specimenul de semnătură al PFA.
În înființarea unui PFA este necesar să țineți cont și de calculatorul de venituri pe care-l puteți vedea aici. Calculatorul asigură calculul veniturilor și impozitelor anuale și trimestriale rezultate din activitatea independentă desfășurată. Calculatorul PFA in sistem real cuprinde trei secțiuni. Prima secțiune vizează venitul și impozitul anual estimat declarat la începutul anului la administrațiile fiscale, a doua secțiune cuprinde veniturile și impozitul anuale realizate pe baza căruia se calculează impozitul pe venit, iar diferența de impozit pe venit ce trebuie plătită cuprinde ultima secțiune.
MA GASESTI SI PE RETELELE SOCIALE
Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on TwitterShare on LinkedIn0Pin on Pinterest0

You may also like

10 comentarii

  1. Foarte bine structurat si cu detalii importante despre tot procesul de deschidere al unui PFA. Nu m-am aflat inca in postura asta pana acum, insa e bine de stiu ca ai unde apela pentru informatii verificate.

  2. De ar fi totul atât de simplu 😛 La partea cu documentarea, punctul 1 ar avea zeci de subpuncte. În rest, sunt paşi ce trebuie bifaţi înainte de a zice că totul este ok

  3. Foarte ultil articolul! Urmează să îmi deschid și eu curând un PFA și nici nu știu de unde să încep cu toate :)) Cred că o să-mi rezerv o săptămână doar ca să fac toate actele ce trebuie puse la dosar :))

  4. offf, pare asa simplu in scris… dar nu mi se pare si in practica, mai ales ca m-am obisnuit sa le faca sotul pe toate si PFA-ul am inteles ca nu se poate pe numele lui ca nu are o diploma.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *