Deschiderea unui mini-market este una dintre cele mai simple idei de afaceri, întrucât această activitate nu necesită studii de specialitate sau o experiență vastă în acest domeniu. Cu toate astea, deși pare a fi un business pe care oricine îl poate gestiona, există o mulțime de aspecte pe care un patron trebuie să le aibă în vedere, astfel încât magazinul pe care îl deține să aibă succes.
Deții un mini-market? Îți dorești să faci față cu brio concurenței și să atragi din ce în ce mai mulți clienți? În acest caz, citește în continuare care sunt lucrurile pe care trebuie să le faci pentru a obține ceea ce îți dorești.
Iată 3 lucruri pe care TREBUIE să le ai în vedere pentru ca magazinul tău să aibă succes:
1.Aprovizionarea
Primul aspect pe care trebuie să îl ai în vedere și cel mai important este aprovizionarea magazinului la timp. Niciunui client nu îi face placere să viziteze un mini-market care nu poate răspunde prompt nevoilor lui sau, mai exact, în care nu există suficiente produse la raft. Tocmai din acest motiv, este necesar să iei toate măsurile de precauție pentru ca transportul de marfă să ajungă la data stabilită, indiferent de condițiile meteorologice sau alți factori neprevăzuți. În acest sens, poți opta pentru echiparea corespunzătoare a automobilului destinat acestei activități. De exemplu, de la Anvelope Oferte ai cauciucuri de iarna pe care le poți comanda direct de pe site și care, mai mult ca sigur, vor juca un rol important în procesul de aprovizionare a magazinului tău. În consecință, asigură-te că marfa va ajunge la momentul potrivit în mini-market-ul pe care îl deții și, fără doar și poate, vei reuși să te diferențiezi de concurență și, totodată, să atragi tot mai multi clienți.
2.Curățenia
La fel ca în cazul oricărui business, curățenia este un factor esențial în maximizarea ratei de succes. Pe lângă faptul că oamenii sunt atrași de locurile care sclipesc, în acest mod vei evita eventualele probleme legate de condițiile de igienă, care ți-ar putea strica reputația. Pentru a te asigura că magazinul tău respectă toate regulile privind curățenia și, în același timp, pentru a-l face cât mai atractiv pentru potențialii cumpărători, ar fi bine să ai în vedere o curățenie generală pe care să o efectuezi periodic. De la șters praful și până la verificarea termenului de valabilitate al produselor pe care le vinzi, toate aceste lucruri te vor ajuta să ai un mini-market impecabil. De altfel, la fel de important este să te asiguri că nu te confrunți cu problema gândacilor și să achiziționezi cel mai eficient insecticid disponibil la Sanito, pentru a preveni, dar și pentru a elimina vietățile nedorite dintr-un astfel de spațiu. În mod sigur, dacă vei face acest lucru, vei avea mult mai multe șanse de reușită pe plan profesional.
3.Personalul
Bineînțeles, reușita unui astfel de magazin depinde într-o mare măsură și de modul în care vânzătoarea interacționează cu clienții. Practic, persoana care ocupă acest post este responsabilă cu prezentarea afacerii tale în fața clienților și trebuie să cunoască toate produsele pe care le comercializezi, să vândă lucrurile de care oamenii au nevoie și, mai ales, să îi fidelizeze pe aceștia. Astfel, pentru a te asigura ca toți cei care trec pragul magazinului tău sunt tratați în conformitate cu cele enumerate anterior, trebuie să ai în vedere nu doar angajarea unei vânzătoare care să se potrivească acestui job, dar și motivarea acesteia în mod constant. Așadar, dacă îți dorești ca mini-market-ul tău să se bucure de un real succes, nu ezita să îți stimulezi personalul pentru ca acesta să fie cat mai productiv.
Acestea fiind spuse, pentru ca un mini-market să aibă succes, trebuie să acorzi o atenție sporită aprovizionării, curățeniei și personalului.
18 comentarii
Mie mi-ar place sa ma ocup de asa ceva.
Mi se pare o afacere greu de controlat, mai ales la personal
Nu știu dacă as putea sa ma descurc într-un domeniu de genul asta, implica multa gestionare și munca.
Super utile aceste informatii, chiar sunt esentiale pentru supravietuirea pe piata.
E un domeniu destul de greu si trebuie sa ai un personal capabil care sa te ajute. Interesant articolul.
Este o afacere foarte grea și solicită multe cunoștințe.
Sfaturile care tin de curatenie si de personal sunt primele care trebuie luate in seama. In Romania se cauta oameni care sa lucreze pe salarii mici, chiar daca sunt lipsiti de minuna educatie si minimul de bun simt. Sunt unele magazine in care mu mai calci a doua oara din cauza atitudinii lor sau a proastei igiene.
Eu nu detin, as vrea unul 🙂 dar sfaturile tale ar trebui aplicate
Foarte interesante si utile sfaturile pentru cei ce vor sa isi deschida o astfel de afacere! 🙂
Toate sunt niste aspecte foarte importante de care ar trebui sa tina cont patronii, mai ales la personalul ales 🙂
Eu as zice ca nu sunt doar 3 lucruri, sunt mult mai multe, trebuie sa te ocupi de marketing si management, de atmosfera, de locatie, de spatiu… Nu e chiar asa de simplu!
Foarte bune sfaturile tale si cred ca ar trebuie sa tina cont de ele patronii.
De abia astept sa am marketul meu ca sa pun in aplicare recomandarile tale.
Ne-am gandit la un moment dat sa deschidem un fel de magazin dar din cauza birocratiei am dat inapoi.
Curatenia mi se pare cea mai importantă. Oriunde
Inca nu detin, dar pe viitor nu m-as supara sa revin la aceste sfaturi din prisma unui manager 😉
Marfa trebuie sa fie de calitate si preturile decente!
Si fratele meu si-a deschis o afacere de genul, sigur l-ar interesa aceste informatii.
Foarte interesant articolul